13.3.2020 – Měsíc po vydání Wolcen: LoM

Dnes je 13.3.2020 a to znamená, že uběhl přesně měsíc od vypuštění plné hry, tedy verze hry 1.0.0. Co tento uplynulý měsíc znamenal pro hru Wolcen: Lords of Mayhem?

Vydání hry neproběhlo zcela hladce, to všichni víme. Všichni byli natěšeni na plnou verzi hry a když vývojáři odložili vydání o 14 dní s tím, že se snaží zapracovat na nedodělkách, všichni jsme měli za to, že hra pošlape jako po másle, bude bez bugů, perfektně vyladěná a problémy s přihlašováním se do hry nebudou, tak jako to známe od prakticky spuštění všech velkých online her. Specialisti jsou na to např. Blizzardi že 🙂

Bohužel se stal pravý opak. Do hry se nedalo první den vůbec dostat, a tak streameři streamovali offline mód. No díky bohu a sláva vývojářům za to, že tento offline mód do hry implementovali, protože bez toho, by si nikdo nezahrál. Bohužel ať vývojáři pracovali jak pracovali, tento problém prakticky nedokázali odstranit za celý víkend. Přes víkend vydali tři patche/hotfixy, které měli problémy se servery vyřešit. I když se některým lidem podařilo se do hry dostat, tak následně zjistili, že se jim ztrácí progress postav, mizí jim věci z inventáře a z truhly a po restartování hry (pokud se tam vůbec dostali), mohli začínat tak akorát znovu. Nehledě na to, že s kamarády si hráči plánovali, že propaří celý víkend společně. Bohužel tuhle možnost vývojáři prakticky na týden zrušili kvůli nestabilitě serverů, takže nebylo ani možné si kamarády přidat pomocí WolcenTagu.

Po víkendu tedy byla verze hry 1.0.3.0 a veřejně dali vědět, že na takový nápor nebyli připraveni a servery nebyly dostatečně vyladěny. Spolu s tím se ukázalo, že jejich databáze se nějakým způsobem hroutila a to způsobilo již zmíněné vytrácení se itemů a progressu postav. Je možné, že synchonizace databází neprobíhala tak jak měla a nebo prostě měli v databázi nějakou chybu, která se projevila až poté, co místo 3000 hráčů začalo hrát 120 000 hráčů.

Připojení a mizení věcí ale nebylo jediným problémem. Je nutno říci, že hodně důležitých věcí nefunguje ani nyní, měsíc po vydání. Nebudu zde dělat seznam co vše nefunguje, protože bych zde mohl vypisovat celý víkend. Pokud Vás to zajímá, mrkněte se například na jejich fórum, které je tímto absolutně zahlcené a máte co číst až do léta. Od vydání až do dnešních dní je problém např. s Dungeony, kdy je nemožné je dokončit, protože se tam nevyskytuje dostatečné (nebo žádné) množství nepřátel. Ze začátku bylo nemožné zabít bosse, protože se stal nesmrtelným, lidé získali miliardy zlaťáků apod.. Není třeba dále pokračovat, všichni víme, že vývojáři mají stále na čem pracovat.

Po týdnu, co se vývojáři dle mého neodtrhli ze židle, přišel patch 1.0.4.0, který pospravoval několik věcí. Následovaly hotfixy a patche až do dnešní podoby, kdy je aktuální verze 1.0.9.0. Vývojáři spravili mnoho věcí a servery jsou nyní stabilní a problémy s připojením se už prakticky nehlásí. Má to ale jeden háček. Aktivních hráčů, po tom fiasku prvního týdne, zřetelně ubylo a stále ubývá. Následující graf vypovídá o všem:

Nejvíce hráčů, tedy 127 542, bylo 17.2.2020 a číslo aktivních hráčů se pohybovalo okolo 100 000 až do 24.2.2020. Poté začal úbytek hráčů. Hráče asi přestaly bavit neustálé bugy a nehratelné lokace, a tak hru nejspíše odložili bokem na nějakou dobu a počkají, až vývojáři spraví většinu bugů, kvůli kterým je hra v některých případech nehratelná nebo bugy, které ničí herní zážitek. Vývojáři ale slíbili, že budou následující 4 měsíce pracovat na opravách, než vydají nový kontent. Můžete si o tom přečíst v tomto článku. Vývojáři učinili velice dobrý krok s tímto rozhodnutím, protože dokud neopraví všechny glitche co ve hře jsou, nemá smysl vydávat nový obsah.

Pozitivní je, že patche jsou vydávány a hra je stále více hratelná a všichni můžeme doufat, že až uplynou 4 měsíce, hra pošlape jako na drátkách a bude to konečně ta hra, na kterou jsme se všichni těšili a hráči se do Wolcena opět vrátí. Byla by škoda kdyby ne, protože přece jen je to hra, která má velký potenciál a vývojáři slibují její další vývoj. Jak je vidět na obrázku výše, peak aktivnách kráčů byl 127 542, což je velice hezké číslo. Bohužel se to už více jak 14 dní pohybuje v maximálních číslech okolo 30 000. Tak snad po čtyř-mesíčních opravách vše pojede jak má, vydá se nový obsah a znovu uvidíme číslo aktivních hráčů, které je větší jak 100 000.

Vývojáři nám na tento týden ještě slíbili Roadmapu a velký patch, pokud tedy nevydají další rychlý hotfix, tak by to měl být patch 1.0.10.0. Jelikož to slíbili na tento týden, tak by roadmapa a patch měl být vydán do neděle, tedy do 15.3.2020.

Další pozitivní věc je ta, že stále pro vás pracujeme na překladu do českého jazyka. Aktuálně jsme na 66% překladu. Jak jsme vás informovali v tomto článku , máte možnost si tuto pracovní verzi vyzkoušet a tím s námi ,,spolupracovat” na odladění překladu tak, aby ve finále byl překlad co možná nejlepší.

2 komentářů na “13.3.2020 – Měsíc po vydání Wolcen: LoM

Napsat komentář